דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבות ובנים - הורים לומדים תורה עם ילדים 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2993 פעמים ]

אחד משורשי התורה הוא העברתה במסורת מדור לדור. מאז מעמד הר סיני בו ניתנה התורה לעם ישראל, כל דור מעביר את התורה אותה קיבל מסיני לדור שאחריו, מאב לבן ומאם לביתה. זהו אחד מבסיסי האמונה, שהתורה אותה אנו לומדים היום עברה מאבות אבותינו לבניהם עד אלינו.

נושא זה הוא הפותח את מסכת אבות: "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע ויהושע לזקנים וזקנים לנביאים ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה". = כל דור העביר לדור שאחריו.

מכאן גם נובע הציווי, על תלמוד תורה. ביסודה של מצוות תלמוד תורה עומד הלימוד מאב לבן, האב חייב ללמד את בנו תורה - זוהי מצווה המוטלת על האב וזה היסוד הראשון במצוות תלמוד תורה. אנו פוגשים את זה בצורה מודגשת מאוד בליל הסדר, ליל ההתהוות של עם ישראל - בלילה זה עיקר חובת סיפור ההגדה, היא שהאב מספר לבנו.

בכל בוקר בתפילת שחרית מבקשים מבורא עולם "תן בליבנו בינה להבין ולהשכיל לשמוע ללמוד וללמד", כולם מתפללים שיוכלו ללמד. כמובן לא כולם הולכים להיות מורים, אבל על כולם חל הציווי של "ללמד" ולכן כל יהודי מישראל מתפלל היטב שהקב"ה יתן לו את היכולות והידע ללמד את ילדיו תורה.

בימינו אנו לא רק שלהורים אין כל כך זמן ללמד את ילדיהם תורה, אלא ששולחים את הילד למסגרת חינוכית מחוץ לבית. וכאן חשוב מאוד לשים לשינוי הגדול - פעם האב היה חייב ללמד את בנו וכך הוא היה עושה ואילו היום האבא הוציא את זכויות החינוך לגורם חיצוני.

השינוי הזה בין הדורות הביא לכך שאבות רבים כבר כלל לא שמים לב לאחריות המוטלת עליהם לחינוך הילדים. גם כאשר מוציאים את החינוך לגן או לבית הספר הם הגננת או המורה הם שליחים של ההורים ומונו על ידם. ההורים מצדם צריכים לעקוב טוב אחרי פעולות המורים, הגננות ו/או המדריכים מכיוון שהם על תקן שליחים. מצד שני גם המורים צריכים לזכור שהם שליחים ויראו עצמם כנכסים במקום ההורים.

גם מנקודת מבט זו עדיין לא פתרנו את ההורים לגמרי מללמוד תורה עם בניהם. עדיין מוטלת על כל הורה החובה ללמוד עם ילדיו תורה בזמנים בהם הוא יכול לעשות כן.  מלבד התרומה של מעמד כזה לקשר בין הורים לילדים, יש כאן קיום חובה והחזרת המסורת לתקנתה הראשונית.

בימינו בעידן האינטרנט קל מאוד לכל הורה להכין את הלימוד הזה עבור ילידיו. ישנם אתרים הממוקדים לעניין הזה ומתעסקים ביצירת תוכן ללימוד תורה של אבות ובנים. ישנם אתרים שמספקים גליונות לימוד באופן יומי, ישנם אתרי משחקים אתרי חידות ואתרים הצגות. כל מה שנותר להורה לעשות, הוא לחפש ולמצוא והכי חשוב למצוא זמן ללימוד תורה עם הילדים.

הזמן הזה של הילדות לא יחזור כדאי להשקיע אותו בערך עם כיפה - לימוד תורה עם הילדים כל יום, יתן לילד המון ותתפלאו אפילו יותר להורה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב